STUNT DIEPENHEIM JO13 IN BARCHEM

1 oktober 2022 16:00

Dankzij een geweldige inzet heeft Diepenheim JO13-1 vriend en vijand verrast door met 0-2 te winnen van SVBV JO13-1, dat tot nu toe alles gewonnen had, aan een gelijkspel voldoende had om de eerste kwartcompetitie als kampioen af te sluiten, maar dit kampioenschap niet eens gaat halen als VIOS-Beltrum JO13-1 zijn laatste twee duels weet te winnen.

De ploeg miste 4 van de 12 spelers, kon Jip Schreurs lenen van de JO11-1, maar had voor een compleet team 3 spelers nodig van de JO11-2. En omdat de wedstrijd van dat team bij DEO nogal uitliep, moest Diepenheim JO13 de wedstrijd met 9 spelers beginnen in een 4-3-1-opstelling. Gelukkig kreeg het team wel ruim 10 minuten respijt betreffende de aanvangstijd, waardoor de JO11-spelers na 6 minuten konden aansluiten. Fijn dat leider Jan-Willem Ezendam de weg naar Barchem beter kent dan grensrechter Arjan (zelfs mèt Tom-Tom).

En dat heeft SVBV geweten, want er kwam een stel jonge kinderen op de mat die nog nooit een wedstrijd op een groot veld hadden gespeeld, maar samen met de JO13-spelers bloedfanatiek de duels aangingen en brutaal het heft in handen namen. Diepenheim was gewoon de betere ploeg en de keeper en verdediging van SVBV hadden hun handen vol werk als de bezoekers in de buurt van het doel kwamen, terwijl de aanvallers van de ploeg uit Barchem slechts zelden gevaarlijk in de buurt van keeper Jack Stegeman waren. Wanneer de thuisclub gevaarlijk dreigde te worden, gaf Diepenheim ziel en zaligheid om de bal terug te veroveren, alsof er was afgesproken dat ze de terugweg moesten lopen als de wedstrijd werd verloren. Er hing een doelpunt in de lucht voor Diepenheim en dat kwam er uiteindelijk ook. Jip Schreurs werd op links weggestuurd en de voorzet van Jip werd door Jack Laiser achter de keeper in het net geschoten: 0-1.

In de rust werd afgesproken om gewoon zo door te gaan. Waarom zou je ook iets veranderen als het goed loopt ? SVBV ging op jacht naar de gelijkmaker. Verliezen van een team waarvan een aantal spelers 10 jaar is, terwijl je zelf 12 of 13 jaar bent, dat kan natuurlijk niet. Maar de thuisclub was niet in vorm en waar de leiding van Diepenheim voor had gewaarschuwd toen de ploeg met 9 spelers aan het duel begon, gebeurde nu aan de andere kant: er werd steeds meer gemopperd op elkaar en de inzet van Diepenheim bleef uitermate goed. Natuurlijk wist Diepenheim ook wel dat een doelpunt van SVBV de thuisclub vleugels zou geven om het duel nog in Barchems voordeel te beslissen. Zolang de 0 achterin werd gehouden, was het dus prima. Maar ook aanvallend bleef Diepenheim gevaarlijker dan SVBV en de beslissing viel 10 minuten voor tijd toen de jonge scheidsrechter die in moest vallen voor een zieke collega een ogenschijnlijke buitenspelsituatie anders beoordeelde dan de grensrechter. De aanval werd in eerste instantie afgeslagen, maar verdediger Rik van Kooij kreeg de bal voor zijn voeten en schoot de bal van zo’n 25 meter over alles en iedereen in het lege doel: 0-2. Nog steeds bleef het knokken geblazen, want SVBV wilde zich nog niet bij de nederlaag neerleggen. De grootste kans daarna was voor JO11-speler Jelte Klarenbeek, maar hij schoot de bal recht op de keeper. Enig smetje op de wedstrijd was het uitvallen van JO11-speler Stijn de Valk, die de bal hard in zijn gezicht kreeg (beterschap, Stijn). De 0-2 bleef staan en door deze overwinning sluit Diepenheim de eerste kwartcompetitie van het seizoen af met 10 punten (3 zeges, 1 gelijkspel en 1 nederlaag). Alle spelers van J011 worden hierbij bedankt voor het meedoen aan dit puike duel.

SVBV JO13-1 – Diepenheim JO13-1 0-2 (0-1)

26. 0-1 Jack Laiser

50. 0-2 Rik van Kooij