GELIJKSPEL DIEPENHEIM JO13 MET 11 SPELERS

19 september 2022 16:45

Aan de uitwedstrijd tegen UNO JO13-2 hield Diepenheim JO13 een punt over. De ploeg moest het met 11 spelers de hele wedstrijd volhouden en dat lukte niet helemaal. Het werd 4-4.

Het team kreeg opnieuw te maken met een langdurige blessure. Speler Riva Cramer liep op school een dubbele breuk op in zijn hand door een val. Na Milan Boonk en Wessel Dijkerman van de JO14 was hij de derde in anderhalve week tijd die op school geblesseerd raakte. Grensrechter Arjan stelde daarom voor om de scholen tijdens het voetbalseizoen maar te sluiten, maar veel bijval voor deze suggestie was er niet. Gevolg was wel dat JO13 nog op zoek moest naar een extra speler om met 11 te kunnen aantreden. Het nieuwe juniorenlid Jetske Deunk werd bereid gevonden om mee te gaan en zij maakte daarmee haar voetbaldebuut in wedstrijdverband en kon net als haar ploeggenoten terugkijken op een goede wedstrijd.

De thuisploeg kreeg op het Reunie-terrein in Borculo de eerste grote kans, maar raakte de paal. Diepenheim was gewaarschuwd en trok de wedstrijd naar zich toe. Een enorme druk op het doel van de UNO-doelman was het gevolg en Jack Laiser wist twee keer te scoren uit een legio kansen dat dit opleverde voor Diepenheim. Kort na de 0-2 mocht Roemer Hamer een hoekschop nemen en dat deed hij zo goed dat de bal door niemand meer aangeraakt werd voordat hij opnieuw in het net plofte: 0-3 dus. Bij de grootste kans van de combinatieclub Reunie-GSV-EGVV-Noordijk-Haarlo greep keeper Jack Stegeman tijdig in en zo gingen de ploegen met een 0-3 ruststand naar de kleedkamer.

Ook in de tweede helft kreeg de thuisclub de eerste kans, maar de ploeg vond opnieuw Jack Stegeman op zijn weg. En toen Jack bij de volgende aanval een bal liet glippen, wist UNO de kans nog niet te benutten. Er leek niks aan de hand voor Diepenheim totdat UNO achterin twee stevige spelers ging inbrengen die al eerder met een ander team hadden meegespeeld. Zij hielden de aanvallers van Diepenheim beter in toom dan hun clubgenoten van JO13-2. Daardoor kon een kleine blonde en vooral snelle speler, die in de eerste helft nog licht geblesseerd was geraakt, zich meer met de aanval bemoeien en dat pakte voor UNO fantastisch uit. Een meisje op rechtsbuiten, dat de hele wedstrijd al een plaag was voor de Diepenheimse verdediging maakte de 1-3 en de blonde jongen scoorde 2 keer in 2 minuten. Conditioneel zat Diepenheim er doorheen omdat de ploeg niet kon wisselen en het donderdag ervoor ook al had gespeeld (2-5 verloren van VIOS-B JO13-1). Jack Laiser kreeg nog twee kansen, waarbij hij de keeper op zijn weg vond en de tweede keer net naast schoot. In blessuretijd leek het nog helemaal mis te gaan voor Diepenheim toen de blonde UNO-jongen zijn hattrick voltooide en de stand opeens 4-3 was. Maar de scheidsrechter liet nog een paar minuten doorspelen en een onnodige overtreding van een UNO-speler bracht gerechtigheid op het bord. Diepenheim kreeg een vrije trap buiten het strafschopgebied en de bal werd door Ties Lansink prachtig over de keeper in het doel geschoten. Het werd uiteindelijk 4-4 en beide ploegen moesten daardoor teleurgesteld genoegen nemen met maar 1 punt.

Diepenheim is in het weekend van het Schuttersfeest vrij en de eerstvolgende wedstrijd staat nu gepland op woensdag 28 september om 18:15 uur. Dan ontvangt het Neede JO13-2, dat 1 punt minder heeft maar nog een wedstrijd meer moet spelen.

UNO JO13-2 – Diepenheim JO13-1 4-4 (0-3)

19. 0-3 Roemer Hamer

63. 4-4 Ties Lansink