DIEPENHEIM JO13 SPEELT VOOR HET EERST OP EEN GROOT VELD, MAAR WINT WEL

3 september 2022 20:00

Meestal is het even wennen als je voor het eerst op een groot veld speelt, maar tegen het eerstejaarsteam Grol JO13-3 had Diepenheim JO13-1 geen enkele moeite om de winst naar zich toe te trekken: het team won in Groenlo met 0-6.

Door afwezigheid en blessures konden trainer Jelle ten Thije en grensrechter Arjan Knoop niet beschikken over een volledig team, maar de JO14 was zo aardig om enkele spelers af te staan die ook nog speelgerechtigd zijn voor JO13. Er zat vorig seizoen een team van Grol in de najaars- en voorjaarscompetitie bij Diepenheim JO13 in en als dat team nu tegen Diepenheim JO12 van vorig seizoen zou gaan voetballen, zou Diepenheim het heel moeilijk krijgen. Maar ook Grol heeft doorgeselecteerd en dus stond daar een vrijwel volledig eerstejaars-team op het veld. Diepenheim profiteerde daarvan door meteen het heft in handen te nemen en het ook niet meer uit handen te geven. In de eerste tien minuten schortte het de bezoekers nog aan goede afronding, maar toen het vizier eenmaal op scherp stond, werd de wedstrijd ook snel beslist. Invaller Milan Boonk nam de 0-1 voor zijn rekening en toen even later Ties Lansink op rechts goed doorbrak en de bal perfect afspeelde op Milan, zorgde de linksbuiten ook voor de 0-2. Achterin gaf de verdediging vrijwel niets weg en zeker geen grote kansen. Er werd met veel inzet gespeeld en bij balverlies probeerde Diepenheim zo snel mogelijk de bal weer te veroveren. De ploeg was ook veel feller dan de tegenstander uit Groenlo en na een mooie pass van Jorrit van Beek werd spits Jack Laiser voor de keeper gezet. Hij zorgde voor de 0-3. Even later schoot hij weer een bal in het doel nadat deze na een schot van Ties Lansink terugketste van de paal, maar de grensrechter van Grol had buitenspel geconstateerd en Jack gaf in de rust zelf ook toe dat hij buitenspel had gestaan. Dat laatste is nog een leerpuntje voor het team, door de gretigheid vergaten sommige spelers deze regel die voor het merendeel van het team nieuw is.

In de tweede helft ging Diepenheim rustig door, Grol ging ook wat meer aandringen, maar verder dan een hoekschop kwam de ploeg niet. Keeper Jack Stegeman had een rustige morgen en voor hem en de verdedigers was het erg prettig dat de 0 achterin werd vastgehouden. Bij tijd en wijle probeerde de ploeg ook op te bouwen en niet alleen lange ballen naar voren te geven. Dat lukte goed en zo’n opbouwactie was de aanleiding tot de 0-4, toen Roemer Hamer werd aangespeeld en hij zich vrij voor de keeper speelde na een paar passeerbewegingen. Door de inzet kon het hele team terugkijken op een goede wedstrijd. Ties Lansink, die het derde kwart van de wedstrijd op de bank zat, zorgde voor het slotakkoord door in het laatste kwartier twee keer te scoren en daarmee de eindstand op 0-6 te brengen. Een mooie overwinning voor Diepenheim, dat op zaterdag 10 september zijn volgende wedstrijd speelt. Het ontvangt dan thuis Vios-Beltrum JO13-1, dat waarschijnlijk meer tegenstand zal geven dan de ploeg uit Groenlo kon doen. De eerste competitieronde bestaat uit 5 wedstrijden.

Grol JO13-3 – Diepenheim JO13-1 0-6 (0-3)

11. 0-1 Milan Boonk

16. 0-2 Milan Boonk

39. 0-4 Roemer Hamer

48. 0-5 Ties Lansink

53. 0-6 Ties Lansink

Diepenheim JO13 bestaat momenteel uit: Brent van de Meer, Evelina Talo, Iris Ezendam, Jack Laiser, Jack Stegeman, Jorrit van Beek, Nanou Holstege, Rik van Kooij, Riva Cramer, Roemer Hamer, Ties Lansink en Tijn Haanepen. Trainer is Jelle ten Tije, (bege)leider is Koen van Kooij en grensrechter is Arjan Knoop.