ONNODIGE NEDERLAAG DIEPENHEIM J016

4 juni 2022 9:45

Een slap begin in zowel de eerste als in de tweede helft heeft ervoor gezorgd dat Diepenheim JO16 op 28 mei geen resultaat heeft overgehouden aan de thuiswedstrijd tegen Almelo JO16-1. De bezoekers waren sowieso de betere ploeg en gingen met een verdiende 4-5 overwinning naar huis terug.

Direct na het beginsignaal pakte de ploeg uit Almelo het spel op. Waar de Diepenheimse spelers op dat moment met hun gedachten waren, was niet duidelijk, maar binnen 7 minuten stond er een stand van 0-2 op het scorebord en leek Almelo een gemakkelijke middag tegemoet te gaan. De betere ploeg qua samenspel, feller, wind mee in de eerste helft en een tegenstander die meer verdedigend dan aanvallend moest spelen. Maar de bezoekers waren daarna zelf niet scherp in het creëren en vooral afmaken van de kansen en toen na een kwartier Alexander Avenarius met een mooi stiftballetje de uitkomende keeper van Almelo wist te kloppen, was de wedstrijd weer open. Dat er voor de rust niet meer gescoord werd, lag vooral aan de slechte afwerking en de kwaliteiten van beide keepers.

Maar vanaf de aftrap in de tweede helft ging het weer mis voor Diepenheim. Het merendeel van het publiek zat nog in de kantine toen Almelo de bal voor de derde keer achter keeper Gijs Landeweerd schoot en het werd er niet beter op toen ook de 1-4 nog viel. Een schot van 25 meter afstand van Floor Onijs bracht Diepenheim nog enigszins terug in de wedstrijd en het had nog mooi kunnen worden als Thijs Linthorst bij een grote kans de bal in het doel had geschoten in plaats van net er naast. Almelo wachtte rustig af en kwam na een hoekschop weer op een confortabele voorsprong. Het laatste kwartier was de beste fase van Diepenheim. Eerst werd een inzet van de thuisclub door een verdediger van de bezoekers op de lijn gekeerd. Kort voor tijd wist Thijs Linthorst de 3-5 te maken en toen in blessuretijd JO13-speler Lars Altena alert reageerde en de 4-5 wist binnen te schieten, besefte Diepenheim dat er vanmiddag meer in had gezeten dan een nederlaag met 1 doelpunt verschil.

Diepenheim JO16-1 – Almelo JO16-1 4-5 (1-2)

16. 1-2 Alexander Avenarius

56. 2-4 Floor Onijs