ZUINIGE OVERWINNING DIEPENHEIM JO13-1

9 april 2022 14:30

In de thuiswedstrijd tegen AZSV JO13-3 hadden de jongens van Diepenheim JO13-1 het moeilijker dan de stand op de ranglijst doet vermoeden. De tegenstander uit Aalten gaf goed partij, maar was aanvallend te zwak en verdedigend te paniekerig. Diepenheim speelde ook niet zijn beste wedstrijd, maar won uiteindelijk verdiend met 3-0.

Het team kon maar 12 spelers op de been brengen voor deze wedstrijd. Thomas Bannink heeft nog altijd zijn arm in het gips (beterschap, Thomas) en Wessel Dijkerman had de hele week al fysieke klachten en ziekteverschijnselen. De optionele dispensatiespelers van de JO16 moesten zelf voetballen en ook inhuurkracht Ties Lansink van JO12 was herstellend van een blessure en kreeg daarom terecht een speelverbod van vader Marthijn.

Dan maar met 12 spelers en dat ging eigenlijk ook best. Net als vorige week tegen UNO kwam Diepenheim fel uit de startblokken en Beau Draaijer werd behoorlijk hard onderuit gehaald toen hij alleen doorbrak op rechts. Dat had zomaar een tijdelijke uitsluiting voor zijn directe tegenstander op kunnen leveren, maar scheidsrechter Wessel Roorda hield het bij een vrije trap, die verder niks opleverde. De spelers van Diepenheim hadden snel in de gaten dat de doelman van de bezoekers niet goed kon omgaan met hoge ballen, maar bij het eerste schot dat Tom Vrielink op doel afleverde, kreeg de keeper nog hulp van de lat boven hem. Lars Altena klaagde dat hij telkens door drie man gedekt werd en dat was ook wel te zien, want Tom Vrielink en Milan Boonk werden constant vrijgelaten. Wat Diepenheim naliet in dit duel is het goed passen naar de vrijstaande man. Te vaak werd een bal gewoon de diepte ingeslingerd en dat was gemakkelijk verdedigen voor AZSV. De tegenstander gaf echter wel heel veel hoekschoppen weg gedurende de wedstrijd en dat werd de ploeg uiteindelijk fataal. Want toen de bal na één van die hoekschoppen opnieuw voor de voeten van de vrijstaande Tom Vrielink kwam, plaatste deze speler de bal net iets lager dan eerder in de wedstrijd en kon de lat de doelman van AZSV ook niet meer helpen. Daarmee kwam de verdiende 1-0 op het bord. Men zou zeggen dat de bezoekers hun lesje geleerd hadden door Tom nu beter te gaan dekken, maar dat gebeurde niet en pal voor rust kon hij weer in vrijstaande positie een hoge bal op doel schieten en was de keeper opnieuw kansloos: 2-0.

Het zwakste moment van Diepenheim-zijde was in de eerste minuut na de hervatting. Tijdens het hele duel ging de buitenspelval goed open bij de thuisclub en grensrechter Arjan had zijn vizier op superscherp staan door elke speler die 20 centimeter of meer buitenspel stond terug te vlaggen. Maar één keer was de tegenstander de verdediging van Diepenheim toch iets te snel af. Gelukkig was keeper Sem Schreurs toen op zijn post en kon hij erger voorkomen. Het had zomaar een heel andere wedstrijd op kunnen leveren. AZSV kwam wel iets meer aan aanvallen toe omdat Diepenheim gretig op jacht ging naar nog meer doelpunten en de ploeg uit Aalten in de counters best scherp uit de hoek kan komen mits die goed wordt uitgevoerd. Beide ploegen hadden een aantal lichte overtredingen nodig om de tegenstander niet al te gevaarlijk te laten worden en scheidsrechter Wessel hield het duel keurig in de hand door deze vergrijpen ook consequent te bestraffen met een vrije trap. Nadat Lars Altena bij een kans de paal had geraakt, was Tommy Poortman na ruim driekwart wedstrijd wel succesvol. Hij kopte raak uit een door Boet Lammertink perfect genomen hoekschop: 3-0. Voor zover het duel nog niet beslist was, was het dat nu. Jesse Hoff dacht ook nog een keer te scoren toen hij de spitspositie over mocht nemen van de licht geblesseerd uitgevallen Lars Altena, maar de grensrechter van ASZV had geconstateerd dat hij buitenspel stond en dus werd het doelpunt niet toegekend.

Op 16 april is Diepenheim JO13-1 vrij. Op 23 april speelt het om 8:30 uur in Winterswijk tegen FC Winterswijk J013-3 dat vandaag tegen zijn eerste nederlaag aanliep door met 4-3 te verliezen bij Erix/KSV JO13-1, het enige andere team dat nog zonder puntverlies was. De Winterswijkers hebben wel verreweg de meeste doelpunten gescoord en Diepenheim kan erop rekenen dat het een ontzettend moeilijk duel tegemoet gaat.

Diepenheim JO13-1 – AZSV JO13-3 3-0 (2-0)

22. 1-0 Tom Vrielink

30+1. 2-0 Tom Vrielink