KORFBALUITSLAG BIJ DIEPENHEIM JO13-1

19 maart 2022 16:00

In de thuiswedstrijd van Diepenheim JO13-1 tegen Warnsveldse Boys JO13-2 ging het lang gelijk op. Maar in de laatste 20 minuten bleef Diepenheim goed voetballen en trok het de wedstrijd nog ruim naar zich toe: 9-4.

Het duel op sportpark De Koppel begon 10 minuten later dan gepland omdat de aangewezen scheidsrechter van JO19 niet kwam opdagen. Grensrechter Arjan Knoop genoodzaakt om zijn eigen fluitje van thuis op te halen en leider Gerko Boonk nam de vlag van hem over.

Warnsveld bleek een team dat met verdedigen best veel moeite heeft. Ook was er veel miscommunicatie achterin. Maar voorin bij de tegenstander stonden een paar snelle spelers, die het de verdediging van Diepenheim erg lastig maakten. Bij de eerste de beste counter van Warnsveld na een aanval van Diepenheim mocht een speler van eigen helft alleen doorlopen en schoot hij de bal langs keeper Sem Schreurs: 0-1. Net als vorige week tegen MEC/Bredevoort stonden de blauw-witten dus al snel achter, maar waar toen de gelijkmaker niet wilde vallen, gebeurde dat nu wel snel. Een pass op Lars Altena, die veel te vrij werd gelaten in het strafschopgebied en de 1-1 maakte. Diepenheim ging door en de 2-1 viel toen Ruben Oonk een hoge bal net over de doelman van de bezoekers schoot en nog geen twee minuten later passte Ruben goed op Beau Draaijer en zette hij zijn team op een 3-1 voorsprong. Maar bij Diepenheim liep het nog niet lekker. De ploeg leed veel onnodig balverlies omdat spelers niet alert genoeg waren, waardoor de bezoekers gevaarlijk bleven in de counter. En wanneer de bal weggewerkt moest worden, gebeurde dat ook niet goed genoeg en zo verdween de voorsprong weer. Eerst werd het 3-2 en kort daarna ook 3-3. Nog voor rust kwam Diepenheim echter weer op voorsprong omdat Warnsveld soms wel heel gemakkelijk hoekschoppen weggaf. Eén van de hoekschoppen kwam van Beau Draaijer en toen stond Wessel Dijkerman precies op de goede plaats om de bal met zijn knie langs de doelman te schieten: 4-3, de ruststand.

Ook in de tweede helft begon Warnsveldse Boys beter dan Diepenheim en kwam de ploeg na een hoekschop weer op gelijke hoogte: 4-4. Een aarzeling van de grensrechter van de bezoekers bracht Diepenheim opnieuw op voorsprong. Diepenheim raakte de bal kwijt bij de achterlijn van de bezoekers en de speler van Warnsveld die aan de bal kwam, speelde de bal terug in de handen van zijn doelman. Pas op dat moment gaf de grensrechter aan dat de bal over de achterlijn was geweest voordat de bal werd teruggespeeld. Scheidsrechter Arjan had dit echter niet geconstateerd en kon niets anders doen dan een indirecte vrije trap geven op de 5-meter-lijn. Die moest nog een keer overgenomen worden omdat de spelers van Warnsveldse Boys bij de eerste keer te vroeg in kwamen lopen vanaf de achterlijn. De tweede keer landde de vrije trap van Wessel Dijkerman voor de voeten van Ruben Oonk, die de bal hard in het doel schoot: 5-4. Vier minuten later zette Beau Draaijer zijn ploeg voor de tweede keer in het duel op een marge van 2 treffers. Maar in plaats van dat de bezoekers weer probeerden te voetballen, reageerden ze de nieuwe achterstand af op de scheidsrechter. Ze vergaten even dat Arjan intussen wel een paar keer een vrije trap aan Warnsveld gaf na een overtreding van Diepenheim en ook al een keer had laten doorspelen bij een buitenspel-vlagsignaal van grensrechter Gerko omdat de speler die de bal kreeg bij de pass nog op eigen helft stond. Dat was het moment dat Diepenheim definitief toesloeg. Weer een doelpunt van Ruben Oonk en toen stond het opeens 7-4. Met nog 12 minuten te spelen kon het nog alle kanten op, maar Diepenheim speelde na rust veel beter dan voor rust en liet Warnsveldse Boys niet meer terugkomen in de wedstrijd door goed te blijven verdedigen en veel alerter zijn op ballen die in lege ruimtes verdwenen dan voor rust. Kort voor tijd kwam Boet Lammertink nog een keer goed door op links en mocht hij het zelf afmaken: 8-4. In de blessuretijd ging Beau Draaijer nog een keer gevaarlijk weg op rechts en hij werd op de rand van het strafschopgebied onderuit gehaald. Scheidsrechter Arjan wees gedecideerd naar de penaltystip en toen was hij bij zijn assistent van de bezoekers helemaal de gebeten hond. De man meende dat een overtreding op de rand van het strafschopgebied geldt als “erbuiten”, wilde niet verder vlaggen en met een “bekijk het maar” legde hij de vlag neer. Nadat het blauw-wit-zwarte voorwerp naast het doel was neergelegd, mocht Ties Lansink van JO12, die de afwezigheid van de geblesseerde Tom Vrielink opving met zijn debuut bij het team, de bal langs de keeper schieten. Hij bepaalde de eindstand van de wedstrijd op 9-4. Er werd niet meer afgetrapt.

Op zaterdag 2 april speelt Diepenheim JO13-1 een uitwedstrijd tegen UNO’21. Deze combinatieclub “Uut Noaberschap Opgericht” bestaat uit spelers van EGVV, GSV, Reunie, Noordijk en Haarlo. Momenteel staat het duel gepland om 10:30 uur op het sportpark van GSV in Geesteren.

Diepenheim JO13-1 – Warnsveldse Boys JO13-2 9-4 (4-3)

9. 1-1 Lars Altena

12. 2-1 Ruben Oonk

14. 3-1 Beau Draaijer

41. 5-4 Ruben Oonk

45. 6-4 Beau Draaijer

48. 7-4 Ruben Oonk

60. 8-4 Boet Lammertink

60+1. 9-4 Ties Lansink (pen.)