VERDIENDE NEDERLAAG DIEPENHEIM JO13-1

12 maart 2022 20:30

Diepenheim JO13-1 heeft de goede reeks van de laatste weken geen voortgang kunnen geven. Op een hobbelige grasmat in Miste ging de ploeg verdiend met 2-0 onderuit tegen de combinatieclub MEC/Bredevoort JO13-1.

Vanaf het begin was de combinatieclub de betere ploeg. De geel-blauwen streden voor iedere bal en Diepenheim had het erg moeilijk. Bij de (nu nog) blauw-roden liep het niet, kwamen passes niet goed aan en werd er ook veel gemopperd in de eerste helft. Al na 6 minuten kwam de thuisclub met een hoge bal op een 1-0 voorsprong. Spits Lars Altena van Diepenheim had twee keer pech in de afronding met een counter. Het hanteren van de lange bal leek op deze grasmat een betere optie dan het over de grond spelen.

In de tweede helft had Diepenheim de wind mee en werd er niet meer gemopperd. Maar de verdediging van MEC/Bredevoort, dat inmiddels 2 wedstrijden achterloopt op schema maar met 6 uit 2 nog zonder puntverlies was, stond als een huis en waar Diepenheim in de tweede helft een keer gevaarlijk werd, was de doelman van de ploeg alert. Beau Draaijer had de grootste kans, maar ook hij vond de keeper op zijn weg. Toen op ruim 10 minuten van het einde na een ingooi de verdediging van Diepenheim niet goed ingreep, werd keeper Sem Schreurs voor de tweede maal gepasseerd en was de wedstrijd beslist: 2-0.

Op zaterdag 19 maart speelt Diepenheim om 11:00 uur thuis tegen Warnsveldse Boys JO13-2, een ploeg uit de middenmoot die ook zeker niet onderschat mag worden. Beide teams weten dat een kampioenschap er niet meer in zit. Dat gaat een mooie strijd worden tussen de drie teams die nog zonder puntverlies zijn: MEC/Bredevoort, Erix/KSV en FC Winterswijk.

MEC/Bredevoort JO13-1 – Diepenheim JO13-1 2-0 (1-0)