BEZOEKERS NEMEN REVANCHE: DIEPENHEIM JO13-1 GETRAKTEERD OP NEDERLAAG

29 januari 2022 16:45

De voorjaarscompetitie is begonnen en ook Diepenheim JO13-1 heeft zijn eerste wedstrijd achter de rug. Helaas konden niet alle spelers aanwezig zijn bij het duel en de bezoekers van Erix-KSV JO13-1 profiteerden hier optimaal van. De combinatieploeg uit Lievelde en Vragender nam revanche op de geflatteerde nederlaag in het najaarsseizoen en gingen met een verdiende 0-1 overwinning naar huis.

Het was een heel gepuzzel voor leider Marc. Een aantal jongens was er sowieso al niet, dus moesten er spelers “ingehuurd” worden. Van de jongens die wel beschikbaar waren, waren er weer spelers die alleen ’s middags konden spelen, dus moest de wedstrijd verzet worden van 11:00 uur naar 13:30 uur. Gelukkig wilden de bezoekers daaraan meewerken. En toen op donderdag er ook nog geen scheidsrechter was gevonden voor het duel, hakte grensrechter Arjan de …eh… knoop door en gaf hij aan dat hij wel ging fluiten, waardoor collega Marc ook nog een grensrechter moest regelen. Gelukkig werden Sietse Wieringa en Robert Vrielink allebei bereid gevonden om de vlag in de hand te nemen. Heel fijn was ook dat grensrechter Sietse vergezeld werd door zijn zoon Jetz, die dit seizoen niet meer mag voetballen in het team, maar gelukkig inmiddels van zijn rolstoel is verlost. Sommige dingen zijn veel belangrijker dan een potje voetbal.

Nadat ook de kledingtas was teruggevonden, kon Diepenheim zich opmaken voor het duel tegen Erix-KSV. Maar door het ontbreken van een paar spelers wist de ploeg niet het spel op de mat te leggen waar het anders erg goed in is. Passes kwamen niet aan, voorin gebeurde bijna niks en als er een keer wat gebeurde, stonden de verdedigers van de bezoekers hun mannetje en vrouwtje, waardoor er voor rust zelfs geen enkel schot van Diepenheim op de doelmond kwam. Aan de andere kant gebeurde dat wel. Een voorzet werd weggewerkt, maar daarna keihard in de touwen geschoten en zo stonden de blauw-witten na 20 minuten met 0-1 voor. Niks aan de hand, zou je zeggen. En dat leek ook zo. Diepenheim ging op jacht naar de gelijkmaker, maar het bleef slordig aan de bal. Dat was in de tweede helft nog steeds het geval, hoewel de druk op het doel van de tegenstander wel groter werd. Maar de bezoekers gaven geen krimp en kwamen zelfs bijna op 0-2 toen een schot de onderkant van de lat raakte achter invaller-keeper Wessel Dijkerman. Daarna ontsnapten beide ploegen nog aan een strafschop. Eerst ging er een speler van Erix-KSV alleen op doel af en kon een Diepenheimse verdediger in het strafschopgebied nog net de bal wegspelen, waarbij hij ook de tegenstander liet struikelen. Later in de wedstrijd maakte een speler van de bezoekers net buiten het strafschopgebied hands om een schot op doel tegen te houden. De vrije trap die daaruit volgde, was één van de weinig gevaarlijke momenten van Diepenheim. Erix-KSV hield de voorsprong vast door uitstekend te blijven verdedigen totdat scheidsrechter Arjan na 3 minuten blessuretijd bijgeteld te hebben floot voor het einde.

Op zaterdag 5 februari speelt Diepenheim JO13-1 opnieuw een thuiswedstrijd. Dan ontvangt het Lochem JO13-3, waar het in de najaarscompetitie pal voor tijd met 3-2 van wist te winnen. Ook de blauw-gelen zullen revanche willen nemen op de destijds voor deze ploeg ongelukkige nederlaag. Diepenheim zal veel beter moeten spelen dan tegen Erix-KSV om een kans te hebben tegen Lochem.