GELIJKSPEL DIEPENHEIM J013

31 oktober 2021 10:30

In een gelijkopgaande wedstrijd heeft Diepenheim JO13 met 3-3 gelijkgespeeld tegen DEO JO13-2. Diepenheim was voetballend beter, DEO fysiek wat sterker. De puntendeling was daarom terecht.

De eerste kans van de wedstrijd was voor Diepenheim, maar DEO verdedigde goed en heeft ook een goede doelman, die alleen wat moeite bleek te hebben met hoge ballen. De gasten uit Borculo zijn in de aanval wel heel effectief, want toen de ploeg na een kwartier een hoekschop mocht nemen en de bal niet goed genoeg werd weggewerkt door Diepenheim, wist één van de spelers van de bezoekers de bal in het net achter keeper Sem Schreurs te schieten: 0-1. Voor het eerst in deze competitie kwam Diepenheim daarmee op een achterstand te staan en dat was natuurlijk even wennen. Lang duurde de voorsprong van DEO niet. Want één van de spelers van het team was qua snelheid een plaag voor Diepenheim, maar had soms wel wat fysiek geweld nodig. Dat leverde Diepenheim een vrije trap op op ruim 20 meter van het doel. Ruben Oonk ging achter de bal staan en waar iedereen op een voorzet rekende, schoot Ruben het leer met een boog over de keeper heen in het net: 1-1. Kort daarna kwam Diepenheim een tijdje met 10 spelers te staan. Wessel Dijkerman reageerde op onreglementaire wijze richting een speler die een overtreding op hem maakte die niet als zodanig werd beschouwd door scheidsrechter Richard Lansink. Dat kon natuurlijk niet en Richard stuurde hem terecht een aantal minuten naar de kant. Kort voor rust moest de keeper van DEO nogmaals reddend optreden, weer bij een schot van Ruben Oonk.

In het begin van de tweede helft kwam DEO een aantal keren gevaarlijk in de buurt van het doel van Diepenheim en moest de verdediging alle zeilen bijzetten om een nieuwe achterstand te voorkomen. Gelukkig voor de thuisploeg had DEO het vizier voorin niet zo scherp had staan als voor de rust. Ook beklaagden enkele spelers zich over het in hun ogen niet helemaal juist vlaggen van oud-Diepenheimer Björn Heymer, die de grensrechter was bij DEO. Tom Vrielink zag dat het met snelle passes naar voren niet lukte en leverde op enige afstand een hoge bal richting het doel van de bezoekers af. De keeper kon er weer net niet bij en Diepenheim stond opeens met 2-1 voor. Maar ook deze voorsprong werd niet vastgehouden. DEO kwam terug tot 2-2. Beide ploegen wisselden enkele van de betere spelers, die ’s middags nog weer met een ander team mee moesten spelen. DEO deed zichzelf bijna de das om na weer een overtreding op een Diepenheim-speler, maar nu binnen het strafschopgebied. Scheidsrechter Richard kon niets anders doen dan de bal op de stip leggen en Lars Altena wist wel raad met dit buitenkansje: 3-2. De bezoekers legden zich niet neer bij een nederlaag en kwamen nog weer op gelijke hoogte na een onnodig weggegeven hoekschop van Diepenheim. Zo kwam er 3-3 op het scorebord te staan en dat was een terechte uitslag. Op basis van inzet verdiende geen van beide ploegen het om te verliezen.

Op zaterdag 6 november speelt Diepenheim om 10:00 uur uit tegen VIOS- Beltrum.

Diepenheim JO13-1 – DEO JO13-2 3-3 (1-1)

19. 1-1 Ruben Oonk

41. 2-1 Tom Vrielink

57. 3-2 Lars Altena (pen.)