DIEPENHEIM J013-1 KLOPT FYSIEK STERK LOCHEM JO13-3

23 oktober 2021 16:30

In een spannend duel heefd Diepenheim JO13-1 met 3-2 gewonnen van Sp. Lochem JO13-3. Door deze overwinning heeft Diepenheim op doelsaldo de koppositie veroverd in de stand.

Na de twee duels tegen FC Winterswijk was al wel duidelijk dat deze tegenstanders geen goed beeld geven van de sterkte van de teams in deze 4e klasse. Van Lochem mag doorgaans wat meer verzet verwacht worden en dat bleek ook wel gedurende deze wedstrijd. Maar de bezoekers begonnen niet fel genoeg aan het duel en daardoor kon Diepenheim een veldoverwicht creëren, dat het gedurende de gehele eerste helft hield. Na een kwart wedstrijd werd de inzet van Diepenheim beloond met de eerste treffer. Lars Altena strafte een fout in de verdediging af en bracht de 1-0 op het scorebord. Achterin gaven de verdedigers van de thuisclub weinig weg. Lochem was fysiek wat beter, maar aanvallend te zwak om echt gevaarlijk te worden. Dat de score niet hoger opliep, kwam omdat de spelers van Diepenheim in hun aanvalsdrang de bal na een pass niet altijd bij een eigen speler kregen. Bovendien verdedigde Lochem erg goed en staat er bij het team een jongen op doel die alert reageert als de bal bij hem in de buurt komt en daardoor in deze wedstrijd veel gevaar voorkwam.

Zo ging Diepenheim met een 1-0 voorsprong de rust in en die score werd snel nadat scheidsrechter Maurits Geerdink de wedstrijd had hervat verdubbeld. Een pass naar Lars Altena zette deze speler alleen voor de keeper en als Lars goed in vorm is, is dat dodelijk: 2-0. Lochem liet zich echter niet van de wijs brengen en toen de buitenspelval in de verdediging van Diepenheim een keer niet goed open ging, werd een speler gelanceerd en klopte hij keeper Wessel Dijkerman: 2-1. Een paar minuten later werd het zelfs gelijk. Een onnodig weggegeven hoekschop werd hoog voor het doel geschoten en prima binnengekopt: 2-2. Diepenheim was het even kwijt, maar had het geluk dat Lochem niet direct verder doordrukte. Het werd spannend. De thuisclub was wat meer aan de bal en de verdediging van Diepenheim was weer scherp op snelle uitbraken van Lochem. De bezoekers probeerden vooral met fysiek spel Diepenheim van het scoren af te houden, overigens zonder dat het gemeen werd, dat mag ook wel eens gezegd worden. Scheidsrechter Maurits liet veel toe, had het spel misschien iets korter moeten houden bij een paar kleine overtredingen, maar floot absoluut niet slecht. Beide teams gingen voor de overwinning en nadat Milan Boonk een waarschuwing had afgegeven door bij een kans de bal net langs de voor Diepenheim verkeerde kant van de paal te schieten, was het een minuut later wel raak, opnieuw een treffer van Lars Altena die zich daarmee ontpopte tot de plaag van de bezoekers. Lochem probeerde nog weer gelijk te maken, maar door goed te verdedigen gaf Diepenheim geen grote kansen meer weg in de laatste 6 minuten. Toen scheidsrechter Maurits affloot, was er opluchting en vreugde bij het team. Lochem moest zich neerleggen bij de nederlaag en weet nu dat het 2 helften goed moet spelen als het een vuist wil maken tegen de betere ploegen in de 4e klasse.

Op zaterdag 30 oktober speelt Diepenheim om 11:00 uur op sportpark De Koppel tegen DEO JO13-2, dat zeker ook als een gelijkwaardige tegenstander beschouwd mag worden. De inzet van het team zal dus weer 100% moeten zijn om aan dit duel 3 punten over te houden.

Diepenheim JO13-1 – Lochem JO13-3 3-2 (1-0)

14. 1-0 Lars Altena

33. 2-0 Lars Altena